Bezglutenowy Fit Jabłecznik!

Do sernika i brownie podchodziłam już wiele razy. Początkowe podejścia nie były perfekcyjne, ale jak to zwykle w życiu bywa, im częściej coś wykonujemy, im więcej próbujemy, tym efekt jest coraz lepszy. Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że te dwa rodzaje ciast opanowałam w 100 procentach. Dziś przyszła pora na trzecie z mojej listy ulubionych ciast, a mianowicie na JABŁECZNIK! Szczerze mówiąc, znam tylko jedną cukiernię/kawiarnię w Poznaniu, która robi idealny dla moich kubków smakowych jabłecznik, ale jest jedno ale.... nie jest on tak zdrowy, jakbym tego chciała. Dlatego dzisiaj upiekłam sama to cudeńko. Użyłam mąk bezglutenowych, masła, ksylitolu i pysznego musu z jabłek bez dodatku cukru. Efekt? Uważam, że spełniłam swoje oczekiwania. Jutro okażę się czy także mojej rodziny. Choć po cichu myślę, że będzie im smakował. Polecam Wam serdecznie! Idealne ciacho na weekendową zdrową rozpustę :).
Bezglutenowy Fit Jabłecznik!

Składniki (blacha o średnicy 24 cm):

  • 200g masła (w tym przepisie nie sprawdzi się olej, wierzcie mi)
  • 100g mąki ziemniaczanej/skrobi ziemniaczanej
  • 250 mąk bezglutenowych (ja dodałam po 100g mąki owsianej i ryżowej oraz 50g kukurydzianej)
  • 120 g ksylitolu/erytrytolu
  • 2 słoiku po 300g musu jabłkowego bez cukru*
  • 2 łyżeczki cynamonu

Wartość energetyczna 1 porcji 100gramowej: 363kcal
Białko: 2g
Tłuszcz: 15g
Węglowodany: 35g

*Nie ukrywam, że musy bio bez cukru nie należą do tanich (jeden taki słoiczek kosztuje około 10zł). Oczywiście takie mus możecie wykonać sami w domu. Wystarczy kupić 1kg jabłek, obrać je ze skórki, poddusić  razem z cynamonem i zmiksować. Przyznaję się bez bicia, z powodu braku czasu poszłam na łatwiznę i kupiłam gotowca.

Przygotowanie:

1. Blachę wykładam papierem do pieczenia, smaruję delikatnie masłem;

2. Piekarnik nastawiam na 180 stopni, grzanie góra-dół;

3. Do miski przesypuję ksylitol i (z pomocą sita) wszystkie mąki;

4. Masło kroję w cienkie pasy i dodaję do suchych składników;

5. Zagniatam masę do momentu aż wszytskie składniki zaczną się ze sobą łączyć (wygląda to jak wielkie grudki, patrz zdjęcie);

6. Wyciągam połowę ciasta i wykładam nim spód blachy oraz ranty na około 1 cm;

7. Wstawiam do piekarnika na 15-17 minut (brzegi powinny być lekko brązowe), a resztę masy wkładam na ten czas do lodówki;

8. Po upływie czasu studzę spód ciasta przez około 10 minut;

9. Wykładam na ostudzone ciasto mus jabłkowy, dokładnie rozprowadzam;

10. Posypuję resztą kruchego ciasta i na koniec dodaję cynamon;

11. Wstawiam ponownie do piekarnika na 40-45 minut i gotowe;

Takiemu jabłecznikowi nikt sie nie oprze! Zdrowy, bez sztucznych dodatków no i bez glutenu :-). W sam raz na sobotnie popołudnie.

Serdecznie polecam!

Informujemy, że nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki cookie.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu oraz zbierania informacji dotyczących odwiedzin na stronie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.

Rozumiem, zamknij

best email marketing powered by FreshMail