Domowe FIT Chipsy!!

Kto nie lubi czasami usiąść sobie w gronie znajomych lub przed telewizorem i powcinać chipsy czy frytki?? Chyba nie ma takiej osoby. Ale czy muszą być one pełne tłuszczu, soli kuchennej, cukru, glutaminianu sodu i innych świństw? OCZYWIŚCIE, ŻE NIE! Dziś Wam to udowodnię, ponieważ przygotowałam chipsy w dwóch wersjach znacznie smaczniejsze i niezawierające ani grama sztucznych substancji!
Domowe FIT Chipsy!!

Składniki (2 miseczki):

  • 6 młodych ziemniaków
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • przyprawy dla wersji paprykowej: papryka ostra, papryka słodka, chilli cayenne
  • przyprawy dla wersji czosnkowo - ziołowej: oregano, bazylia, czosnek, sól himalajska

Przygotowanie (czas bez pieczenia 5-7 minut):

  1. Dokładnie myję ziemniaki (nie obieram, nie jest to koniecznie, gdyż młode ziemniaki mają cienką skórkę);
  2. Nastawiam piekarnik na 220 stopni;
  3. Za pomocą odpowiedniej tarki (mandoliny) kroję ziemniaki na cienkie plasterki (im cieńsze tym lepsze);
  4. Przygotowuję dwie miseczki. Pół porcji startych ziemniaków wkładam do jednej miseczki, dodaję łyżkę oliwy i przyprawy do wersji paprykowej, do drugiej przyprawy do wersji czosnkowo ziołowej;
  5. Blachę wykładam papierem do pieczenia i układam talarki (talarki nie mogą się na siebie nakładać);
  6. Wkładam do piekarnika na około 15 min (trzeba obserwować stan talarków, mają być chrupkie, ale nie spalone);

Dodatkowo: przygotujcie własny sos pomidorowy lub salsę i przekąskę macie pierwszorzędną!

Informujemy, że nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki cookie.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu oraz zbierania informacji dotyczących odwiedzin na stronie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.

Rozumiem, zamknij

best email marketing powered by FreshMail