4 Podstawowe Błędy Żywieniowe!!

4 Podstawowe Błędy Żywieniowe!!
Non stop jesteś na diecie? Wylewasz siódme poty na siłowni, a cały czas nie widzisz efektów? Wystarczy zmienić kilka rzeczy, by łatwiej osiągnąć swoje cele. Pozwól, że przedstawię Ci błędy, które występują u większości osób. Może jeden lub więcej z nich popełniasz także i Ty?

1. POMIJANIE ŚNIADAŃ

Znasz ten scenariusz, gdy naciskasz „drzemkę” na telefonie, budzisz się zdecydowanie za późno i nie masz czasu na zjedzenie śniadania, już nie mówiąc o jego przygotowaniu? To bardzo duży błąd. Omijanie śniadań znacznie spowalnia metabolizm. Odpowiednia ilość energii nie zostaje dostarczona do organizmu, stąd to uczucie ospałości, brak koncentracji. Brak naładowanej baterii skutkuje chęcią wypicia dużego kubka kawy. Daję ona chwilowego kopa, ale należy pamiętać, że wypłukuje także ważne składniki, m.in. magnez i wapń. Na dodatek do kawy najczęściej sięga się po muffina, croissanta czy inną słodycz. No i śniadanie można uznać za bezwartościową masakrę.

Wstań 15 minut wcześniej, by nie biegać jak oszalały po mieszkaniu i przygotuj sobie jajecznicę czy owsiankę. Przecież to zajmuję mniej niż 10 min! Naładujesz baterię, będziesz najedzony i szczęśliwy. A kawa wypita 30 minut później zacznie mieć inne znaczenie ;).

2. DIETA 1000 KCAL

Ten, kto wymyślił diety 1000 kcal, 3-dniowe głodówki czy inne detoksy powinien dostać prosto w nos. Każdy ma indywidualne zapotrzebowanie kaloryczne. Mitem jest stwierdzenie, że im mniej będę jeść, tym szybciej schudnę. Podstawowa przemiana materii (PPM) to jak sama nazwa wskazuje podstawowe zapotrzebowanie kaloryczne, jakie trzeba dostarczyć organizmowi na procesy w nim zachodzące. Jeśli odpowiednia ilość energii nie zostanie przyjęta, metabolizm zostanie spowolniony i zacznie odkładać się tkanka tłuszczowa (ciało tak właśnie broni się przed brakiem pożywienia). To wszystko będzie potęgowało uczucie wiecznego głodu. W pewnym momencie organizm na tyle się zbuntuje, że nie wytrzyma i zacznie domagać się jedzenia (i to najczęściej niezdrowego) z podwójną siłą. A co za tym stoi? Efekt JOJO! Prze niego waga zamiast maleć to wzrośnie i to nie z powodu większej ilości mięśni, tylko większej ilości tłuszczu i nagromadzonej wody.

Sprawdź swoje zapotrzebowanie kaloryczne w Internecie lub odwiedź dietetyka, by dokładniej przeanalizować swoje ciało. Odżywiaj się według własnego trybu życia, a nie według tego, co w gazetach piszą….

3. ZA DUŻO BEZWARTOŚCIOWYCH PRODUKTÓW W CODZIENNYM JADŁOSPISIE

Chyba wiadomo, o co chodzi…. Słodycze i jedzenie typu fast-food. Uwierzcie mi, że są to produkty, które nie wnoszą ABOLUTNIE NIC DOBREGO! Sieją tylko spustoszenie w organizmie, powodując szybki wzrost energii, a następnie równie szybki jej spadek. Nie zawierają żadnych witamin i minerałów. Wystarczy spojrzeć na etykiety, by zobaczyć, jak bardzo naładowane są chemicznymi substancjami. Nawet jak o tym piszę, to mi niedobrze :P.

Odpuść sobie ciastka, batony, torty, McDonalda, itp. Wiadomo, jesteśmy tylko ludźmi i nie mówię, że raz na jakiś czas (czytaj raz w miesiącu lub rzadziej) nie możesz zjeść czegoś takiego. Ale naucz się żyć bez takich produktów. Zobaczysz, że przestaną Ci smakować…. Będą zbyt słodkie lub za słone. Ja już się o tym przekonałam. Czas, żebyś TY też to zauważył.

4. ZA DUŻO I ZA POŹNO NA KOLACJĘ

Kojarzysz to uczucie, kiedy siadasz przed telewizorem po pracy zmęczony i rozleniwiony? Ostatnia rzecz, która Ci przychodzi na myśl to zrobienie pełnowartościowego posiłku? No więc otwierasz lodówkę i jesz PRZY NIEJ co ci wpadnie w rękę? Hmmm skąd ja to znam. Kiedy posiłek zostaje zjedzony krócej niż 2 godziny przed snem, organizm nie ma czasu, żeby w pełni go strawić, przez co odkłada się tłuszczyk w niechcianych miejscach, często można mieć problemy ze snem, wzdęcia, a także doznać uczucia przejedzenia. Metabolizm działa jak cykl dobowy. Im późniejsza godzina, tym wolniej pracuje.

Pamiętaj, jedz kolację minimum 2,5-3 godziny przed snem i zmobilizuj się, by najpierw przygotować sobie coś, a później to zjeść, a nie stać przy lodówce, nie mając pojęcia, ile już zjadłeś. Kiedy wyłożysz sobie na talerz kilka produktów, będziesz świadomy tego, jaką porcję zjadłeś i łatwiej Ci będzie przestać.
 

Jeśli wyeliminujesz te 4 błędy żywieniowe to gwarantuję Ci, że będziesz na lepszej drodze to zdobycia swojej wymarzonej sylwetki. Poza tym będziesz mieć więcej wigoru, energii i chęci do życia, bo tak właśnie się dzieje, gdy zaczynasz eliminować szkodliwe produkty i zmieniasz nawyki o 180 stopni.

Informujemy, że nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki cookie.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu oraz zbierania informacji dotyczących odwiedzin na stronie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.

Rozumiem, zamknij

best email marketing powered by FreshMail