Budujcie swoją sylwetkę zaczynając od sztangi!

Budujcie swoją sylwetkę zaczynając od sztangi!
Chciałabym Wam uzmysłowić, że podnoszenie ciężarów naprawdę ma wiele zalet i dla tych, którzy myślą o uwydatnionych mięśniach, to perfekcyjny wybór workoutu. Mężczyźni doskonale wiedzą, co znaczy trening z obciążeniem, ale kobiety nadal boją się ćwiczyć z żelastwem. Oczywiście żadnej z Was nie mam zamiaru zmuszać do tego typu ćwiczeń. Ale pozwólcie, że delikatnie wytłumaczę, dlaczego warto od czasu do czasu chwycić sztangę, kettla lub hantle.

Zanim jednak zacznę opisywać zalety treningu z ciężarami muszę rozpocząć od najistotniejszej kwestii. Od czasu do czasu, kiedy jestem na siłowni (zdarza mi się, ale zdecydowanie wole boxy crossfitowe) obserwuję grupę chłopaków popisujących się, ile to oni są w stanie wycisnąć na tzw. klatę. No dobrze, wszystko fajnie, ale jeśli ich technika wygląda fatalnie, to wierzcie mi, że aż mam ochotę do nich podejść i powiedzieć: "Zamiast się chwalić, zróbcie to poprawnie. Poprawność techniczna jest bardziej imponująca, szczególnie dla tych, co znają się na rzeczy".

Napisałam to, ponieważ jeśli chcecie zacząć trening z obciążeniem, to poproście o pomoc osobę wykwalifikowaną, czyli TRENERA! Jestem pewna, że z przyjemnością wytłumaczy i pokaże, jak wykonywać poszczególne ćwiczenia. Nie wstydźcie się pytać. To dla Waszego dobra. Technika jest podstawą efektywnego i bezkontuzyjnego treningu. Obojętnie, jaki workout wybieracie, najpierw skupcie się na poprawności wykonywanych ćwiczeń, a potem na szybkości czy obciążeniu. To taka mała rada ode mnie. A teraz przejdźmy do rzeczy.

Zalety treningu z obciążeniem:

1. Poprawa sylwetki

Mam tu na myśli wzmocnienie Waszych pleców. Wszystkie ćwiczenia z ciężarami wykonuje się z prostymi plecami i spiętym brzuchem. Jest to podstawowa zasada, która gwarantuje wzmocnienie mięśni grzbietowych i tym samym ochronę kręgosłupa.

2. Zmniejszenie kontuzji

Mięśnie chronią kości i stawy przed uszkodzeniami kości oraz stawów. Im lepiej są rozwinięte, tym mniejsze ryzyko kontuzji.

3. Pomoc w walce z osteoporozą

Trening siłowy zwiększa gęstość kości, co w przyszłości (na starość, gdy kości z reguły stają się kruche) pomaga w walce z osteoporozą.

4. Przyspieszenie metabolizmu

Trening siłowy znakomicie rzeźbi mięśnie (najszybciej i najefektywniej). A im więcej macie mięśni, tym szybciej spalacie kalorie, nawet po treningu leżąc juz wygodnie na kanapie.

5. Redukcja stresu

Ten punkt odnosi się nie tylko do treningu siłowego, ale i do wszystkich innych. Badania wyraźnie pokazują, że osoby uprawiające jakikolwiek sport, są weselsi, szczęśliwsi i pełni życia. A to zasługa endorfin, które powodują, że zapominamy o wszelkich stresach. Zasada jest prosta: Więcej endorfin to mniej stresu.

6. Wzrost samooceny

Często można zaobserwować, że osoby, które są dobrze zbudowane, mają więcej pewności siebie (niektórzy aż do przesady, ale nie o to tu chodzi). Dodatkowo są bardziej zdyscyplinowane i potrafią się szybko skoncentrować. Dlatego jeśli mają do wykonania jakieś zadanie czy to w pracy czy na studiach czy w szkole, idzie im to znacznie szybciej i efektywniej niż osobom, które nie ćwiczą.

7. Poprawa krążenia

Trening siłowy znacznie poprawia wydolność i krążenie. Zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału.

8. Punkt dla Pań -> Samodzielność

Nie odkryję Ameryki, mówiąc, że trening siłowy doda Wam więcej siły, byście SAME mogły nosić pełne zakupów torby czy walizki, jadąc na wakacje. Koniec z proszeniem się faceta o pomoc! No chyba, że jest przystojny i nie możecie się oprzeć :P.

Myślę, że wystarczająco przekonałam Was, by sięgnąć po hantle czy sztangę. Nie ma się czego obawiać. Nie trzeba od razu sięgać po ciężkie urządzenia, wręcz nie można. Nie od razu Rzym zbudowano. Bądźcie cierpliwi. Jeśli będzie regularnie ćwiczyć z ciężarem, to efekty przyjdą same i z pewnością będziecie mogli zwiększać obciążenie i przekraczać swoje granice z jeszcze większym zaangażowaniem. I tu jeszcze mała informacja dla Pań. Nie przeraźcie się, kiedy Wasza waga nie będzie znacząco się zmniejszała. Mięśnie ważą więcej od tłuszczu!

Informujemy, że nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki cookie.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu oraz zbierania informacji dotyczących odwiedzin na stronie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.

Rozumiem, zamknij

best email marketing powered by FreshMail