Dlaczego warto zmieniać temperaturę wody podczas kąpieli?

Dlaczego warto zmieniać temperaturę wody podczas kąpieli?

Myśl o zimnym prysznicu Was przeraża? Czas to zmienić!

Zimna temperatura wody sprzyja nie tylko orzeźwieniu, ale także przyspiesza krążenie krwi, przemianę materii oraz regenerację mięśni. Ciepła zaś odpręża, rozluźnia, pomaga skutecznie się wypocić i tym samym pozbyć się toksyn z organizmu.

Kiedy i jakie kąpiele stosować?

Po treningu warto stosować kąpiel tzw. zamienną, czyli rozpocząć od temperatury umiarkowanej, by organizm mógł się przyzwyczaić, następnie zmienić na zimną i utrzymać ją przez jakieś 10-20 sekund, po czym przejść do ciepłej. Tą czynność powtórzyć kilka razy. Z własnego doświadczenia wiem, że jest to naprawdę skuteczne. Mięśnie szybciej się regenerują, czuję się odprężona i gotowa do następnych działań.

Ciepłe kąpiele polecałabym raczej w porach wieczornych w temperaturze między 25-30 stopni C. Każdemu przyda się chwila odprężenia i relaksu. Przy okazji oczyścicie ciało a Wasza skóra będzie wyglądała młodziej.

Informujemy, że nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki cookie.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu oraz zbierania informacji dotyczących odwiedzin na stronie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.

Rozumiem, zamknij

best email marketing powered by FreshMail