Jak wytrwać w noworocznych postanowieniach?

Jak wytrwać w noworocznych postanowieniach?
Witam Was w Roku 2018! Nowy rok to nowe wyzwania, nowe cele i noworoczne postanowienia. Co zrobić, aby z nich po miesiącu nie zrezygnować, wytrwać w nich jak najdłużej lub może wdrożyć je na stałe w życie?:)

Skoro jest to blog kulinarno-sportowy to napiszę, jak krok po kroku osiągnąć swoje marzenia odnośnie sylwetki, diety, dobrego samopoczucia, bo przecież te czynniki wpływają na nasze zdrowie, a o to głównie chodzi:)

1. TRENUJCIE SILNĄ WOLĘ!

Dzięki umiejętności odmówienia sobie czegoś (słodyczy, fast-food'ów, alkoholu, papierosów i innych używek) osiągniecie szybciej Wasze cele i łatwiej Wam będzie wytrwać w założonych postanowieniach. Naprawdę pracujcie nad silna wolą. Działa ona podobnie jak mięsień. Im więcej ją ćwiczymy, tym staje się mocniejsza.

2. KONIEC Z MYŚLAMI TYPU -> schudnę 5kg w tydzień, przejdę na detox i będę jeść tylko warzywa i pić same soki oczyszczające!

Od razu mówię stanowcze NIE! Takie postanowienia nigdy się nie sprawdzają! I dobrze, ponieważ są one niezdrowe. Nie dosyć, że efekt jojo murowany, to samopoczucie coraz gorsze, bo czujecie się zmęczeni (zbyt mało kalorii), nie macie humoru i chęci do życia. Jeśli planujecie stracić troszkę kalorii, radzę porządnie się do tego przygotować, a mianowicie: zrobić badania podstawowe w laboratorium, mowa tu o badaniach krwi, próbach wątrobowych, itp.. Następnie wykonać pomiary swojego ciała, przeliczyć BMI I BMR i mniej więcej określić ilość kalorii, jaką musicie spożywać, żeby chudnąć max 1 kg w tygodniu:). Takie informacje znajdziecie na wielu stronach, wpisując w wyszukiwarce: zapotrzebowanie kaloryczne, licznik kalorii, itp. lub u dietetyka.

3. TRENUJCIE ROZSĄDNIE! Osobom, które chcą zacząć swoją przygodę ze sportem, radzę wypróbować kilka aktywności fizycznych, by dowiedzieć się, która z nich Wam się najbardziej podoba. Trening ma być przyjemnością, a nie katorgą:-). Kiedy już dokonacie wyboru, fajnie by było, gdyby Wasze zajęcia odbywały się blisko miejsca zamieszkania. Wtedy pozbędziecie się myśli typu: nie pójdę na trening, bo za daleko, bo będę stała w strasznym korku, bo zamiast 1,5h zajmie mi to 3h. Osobom początkującym proponuję trening 3 razy w tygodniu trwający od 30 minut do 1,5 godziny (w zależności od rodzaju treningu). W zupełności wystarczy:). Sportowcom, którzy nie wyobrażają sobie życia bez treningu, zalecam ćwiczyć 5-6 razy w tygodniu, ale z głową! Pamiętajcie, Wasze mięśnie także potrzebują odpoczynku. Regeneracja jest równie ważna jak trening. Lepiej czasami odpuścić jedną sesję, by móc pójść na kolejną z pełnym entuzjazmem i dać z siebie 100% :).

4. ZACHĘĆCIE SWOICH BLISKICH DO PRACY NAD SOBĄ!

Razem chodźcie na treningi, spróbujcie się podobnie, zdrowo odżywiać i wspierajcie się nawzajem. Delikatna rywalizacja też nie zaszkodzi :-). Na pewno będzie Wam łatwiej zdobyć swój upragniony cel.

5. ZAPISUJCIE SWOJE OSIĄGNIĘCIA NA DUŻEJ KARTCE!

Badania dowiodły, że takie czynności motywują do dalszych działań. Widząc, co już osiągneliście, nakręcacie się jeszcze bardziej i macie ochotę na więcej!

6. ZAPISUJCIE CELE REALNE!

Pamiętajcie, nic nie przychodzi od razu, z dnia na dzień. Potrzeba czasu, wytrwałości i cierpliwości, by osiągnąć spektakularne efekty. Dajcie sobie minimum 3 miesiące. To czas, kiedy Wasze ciała mogą się zmienić na dobre zewnątrz i wewnątrz. I co najważniejsze, dążcie do takich celów, które wynikają z Waszej wewnętrznej potrzeby, a nie z presji rodziny czy znajomych. To Wy decydujecie o swoim przyszłym losie, nie Wasi bliscy!

Pracujcie nad sobą, motywujcie się wzajemnie, trenujcie silną wolę, a efekty przyjdą zanim się obejrzycie!!

Informujemy, że nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki cookie.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu oraz zbierania informacji dotyczących odwiedzin na stronie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.

Rozumiem, zamknij

best email marketing powered by FreshMail