Zimowy chłód na zmniejszenie ud! Dowiedz się, jak zadbać o swoją sylwetkę i odporność jesienią!

Zimowy chłód na zmniejszenie ud! Dowiedz się, jak zadbać o swoją sylwetkę i odporność jesienią!
Ostatnio wspominałam, jak w naturalny sposób chronić się przed infekcjami, zwalczać wszelakie alergie i zwiększyć odporność. Jednym z najważniejszych czynników, który walczy z drobnoustrojami oraz wzmacnia układ immunologiczny to nie leki tylko dieta. To prawda, że wraz ze zmianą pory roku powinniśmy nieco inaczej się odżywiać. Pewne produkty powinny być inaczej przygotowywane, a niektóre wręcz wyeliminowane. Dziś o tym jak jeść i co robić jesienią, by nie dotykała nas chandra, byśmy mieli więcej energii pomimo coraz większego braku światła dziennego, by nasza sylwetka była wciąż nienaganna i przede wszystkim byśmy nie chorowali.

O to kilka wskazówek, które powinniśmy stosować w okresie jesienno-zimowym:

  1. Dania jesienno-zimowe powinny być przede wszystkim ciepłe i sycące. Kiedy za oknem jest coraz zimniej, nasz organizm potrzebuje bodźca, który go rozgrzeje. Ciepłe potrawy są wtedy idealne. Szybko sycą i podwyższają temperaturę ciała, przyspieszając metabolizm.
  2. Rozgrzewające przyprawy sprzyjają spalaniu tkanki tłuszczowej, ponieważ rozgrzewają organizm i pobudzają układ trawienny do pracy. Poza tym przyprawy takie jak cynamon, kardamon, imbir, chilli, kurkuma, tymianek znakomicie sprawdzają się w jesiennej kuchni, nadając jej niebiański aromat i smak.
  3. Czosnek i cebula to warzywa, które muszą pojawić się w naszej kuchni. Nie tylko podkręcają smak potraw, ale są naturalnymi antybiotykami, które chronią nas przed infekcjami.
  4. Pieczone lub gotowane warzywa i owoce to lepszy wybór na tej porę roku niż surowe. Produkty te nie stracą swoich właściwości odżywczych i nadal będą równie dobre. Warzywa spożywajmy przynajmniej 3 razy dziennie, natomiast owoce chociaż raz na dzień.
  5. Nabiał lepiej odstawmy, a już na pewno osoby, które często chorują. Ma on właściwości wychładzające i odradzałabym spożywanie go o tej porze roku (najlepiej w ogóle go unikać).
  6. Ciepłe napoje to mus! Zresztą każdy z nas chyba lubi jesienią usiąść z kubkiem dobrej herbaty. Stawiajmy na herbaty zielone lub ziołowe. Można dodać do nich cytrynę oraz miód. Zamiast zwykłej wody, lepszym wyjściem będzie przegotowana woda z cytryną i imbirem, szczególnie po przebudzeniu.
  7. Odpowiednia suplementacja również pomoże nam przetrwać okres jesienno-zimowy. Przede wszystkim w naszej apteczce powinien pojawić się cytrynian magnezu (najlepiej w proszku, bo w takiej formie najlepiej się przyswaja). Wpływa na regeneracje organizmu, doskonale walczy ze stresem i zwalcza chęć sięgania po słodycze. Kolejnymi suplementami są witaminy: D3 i K2 (najlepiej w płynie spożywane podczas posiłków). Nie tylko wzmacniają nasza odporność, ale poprawiają stan kości, zębów i skóry. Warto również pamiętać o kwasach Omega-3, witaminie B i C.
  8. Aktywności fizycznej także nie powinno zabraknąć w okresie jesiennym. Fakt, że mamy pochowane swoje brzuszki pod kurtkami nie jest usprawiedliwieniem, by rezygnować z ruchu. Nie odkryje Ameryki mówiąc, że ćwiczenia pobudzą metabolizm, spowodują wydzielanie się większej ilości endorfin. Nasze buzie będą uśmiechnięte pomimo deszczowej pogody czy niskiej temperatury.
  9. Sen to podstawa naszego życia. Byśmy mogli aktywnie rozwiązywać wszystkie czekające na nas zadania, musimy mieć siłę i energię. Podczas snu nasze ciało najefektywniej się regeneruje. Wzrasta także masa mięśniowa. Osobom dorosłym radziłabym przeznaczyć na sen minimum 7 godzin.

Zachęcam wdrożyć moje rady na te kilka miesięcy. Już po paru dniach zobaczycie różnice. Chyba lepiej zainwestować naturalnie w swoje zdrowie niż zapychać się toną sztucznych leków i chemii??

Informujemy, że nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki cookie.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu oraz zbierania informacji dotyczących odwiedzin na stronie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.

Rozumiem, zamknij

best email marketing powered by FreshMail