Koniec z pomijaniem śniadań!

Koniec z pomijaniem śniadań!
Jestem pewna, że wielu z Was nie je śniadań. Jeden nie ma rano czasu, drugi woli dłużej pospać, trzeci usprawiedliwia się, że nie jest wtedy głodny. Wymówek jest wiele, ale ja powiem wprost: NIE CHCĘ TEGO SŁUCHAĆ! Śniadanie to bardzo ważny posiłek dnia. A dlaczego? Opiszę Wam to w kilku punktach i mam nadzieję, że przekonam niejadków, leniwców oraz śpiochów do zorganizowania tak swojego czasu, żeby znaleźć kilka minut, by wrzucić coś na ząb.
  1. Osobom, które jedzą regularnie śniadania, łatwiej jest utrzymać stałą masę ciała. Dzięki tej prostej czynności budzicie swoja przemianę materii i przygotowujecie ją do konkretnej pracy nad następnymi posiłkami.
  2. Kobiety niejedzące śniadań lub zastępujące śniadanie kawą, są narażone o 4,5 raza bardziej na otyłość! Dlaczego tak się dzieje? A no dlatego, że chodzą głodne przez pół dnia, ich metabolizm spowalnia do maksimum i następne posiłki (które zapewne osiągają dość duże porcje w wyniku głodu) trawią się ciężej i wolniej.
  3. Osoby, które odpuszczają śniadania bardziej narażone są na cukrzycę typu 2.
  4. Z pewnego badania przeprowadzonego w Ameryce wywnioskowano, że młodzież miedzy 15stym a 20stym rokiem życia, która spożywa śniadania i WIĘCEJ kalorii w przeciągu całego dnia, wolniej przybiera na wadze niż nastolatki wychodzące do szkoły bez śniadania i zjadające MNIEJ kalorii! I tu znowu zasługa przemiany materii.
  5. Gdy jecie śniadanie, Wasz organizm dostaje sygnał, że czas się obudzić i pracować na pełnych obrotach i fizycznie i psychicznie. Kiedy nie dostaje takiej informacji, broni się i spowalnia wszystkie swoje procesy, co powoduje gwałtowne spadki energii.
  6. Śniadania powinny być obfite w węglowodany złożone: owsiankę, kaszę jaglaną, pełnoziarnisty chleb, itp. Dzięki nim będziecie czuli się syci przez dłuższy czas. Insulina będzie powoli obniżała Wasz poziom cukru we krwi, a grelina-hormon, który daje Wam znać, że jesteście głodni, znacznie się obniży.
  7. Jeśli macie zaplanowany poranny trening, wiadomo, że Wasze śniadanie nie będzie tak obfite, jak przypadku dnia bez ćwiczeń. Ale nigdy nie trenujcie z pustym żołądkiem! Podczas snu organizm zużywa mnóstwo energii na wszystkie procesy życiowe i zużywa aż 80% glikogenu. Jeśli wybierzecie się na workout głodni, następne 20% wykorzystacie w mgnieniu oka i resztę energii zaczniecie pobierać z mięśni… a tego chyba nikt nie chce, bo przecież po to trenujecie, by Wasze mięśnie były choć trochę widoczne.

Na zakończenie dodam jeszcze, że powinniście jeść śniadania tuż po przebudzeniu, najpóźniej godzinę po. Inaczej Wasz metabolizm spowolni, cukier automatycznie spadnie, a całe ciało zacznie pracować na wolniejszych obrotach, bo po prostu nie będzie mieć siły.

Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu już nikt nie będzie się wykręcał od śniadań! Naprawdę warto przygotować coś wieczorem lub wstać 10 minut wcześniej, by być krok bliżej zdrowia i dobrego samopoczucia:)

 

Informujemy, że nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki cookie.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu oraz zbierania informacji dotyczących odwiedzin na stronie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.

Rozumiem, zamknij

best email marketing powered by FreshMail