Magiczna moc soku z buraka! Przekonaj się sam!

Magiczna moc soku z buraka! Przekonaj się sam!
Coraz częściej dostaje wiadomości odnośnie poprawy wyników sportowych, zwiększenia wydolności i ogólnego polepszenia samopoczucia. Kto ćwiczy już dłuższy czas, wie, że tak naprawdę nie sam trening a przede wszystkim prawidłowe żywienie jest kluczem do sukcesu. Mimo to wszyscy jak jeden mąż pytają o BCAA, kreatynę, vitargo i inne suplementy... Oczywiście nikt nie mówi, że one są złe, bo podczas wykonywania bardzo wymagających treningów, trudno jest uzupełnić wszystkie niezbędne składniki organizmu, ale zanim zaczniesz korzystać z tych "specyfików", spróbuj odrobiny natury! SPRÓBUJ SOKU Z BURAKA!

Z czystym sumieniem oświadczam, że związki w nim zawarte mogą (nie muszą, bo każdy z Nas jest inny) przyczynić się do lepszych efektów sportowych. 

Już tłumaczę, dlaczego. Powodów jest kilka:

1. Sok z buraków to napój o stosunkowo niskiej wartości energetycznej, bo szklanka (250 ml) zawiera około 110 kcal.

2. To znakomite źródło węglowodanów prostych, które nie tylko przed, ale i po treningu sprawdzi się doskonale, by „wstępnie” uzupełnić straty glikogenu mięśniowego.

3. Łatwo się przyswaja i nie powoduje dyskomfortu w trakcie ćwiczeń.

Jednak jego cechą nadrzędną, dzięki której można MOCNIEJ, DŁUŻEJ, EFEKTYWNIEJ ćwiczyć są AZOTANY! Nie mylcie z żelazem, bo buraki (jak większość stron podaje) nie mają go zbyt wiele, bo 100 g mieści się tylko 0,8 mg Fe. Spożycie azotanów (np. w formie soku z buraka) 2-3h przed treningiem znacząco wpływa na wytrzymałość i lepszą wydolność organizmu. Natomiast po zmaganiach sportowych przyspiesza regenerację.

Zaznaczam jednak, że osoby, które trenują rekreacyjnie 3-4 razy w tygodniu, a ich jednostki treningowe nie charakteryzują się wysoką intensywnością, raczej nie zauważą poprawy wyników w treningu po wypiciu soku z buraków. Ale jestem pewna, że jeśli będą go stosować regularnie to poprawi się ich odporność, metabolizm oraz ogólne samopoczucie.

Osoby, które ćwiczą 5 lub więcej razy w tygodniu i startują w zawodach mogą poczuć różnicę podczas wykonywania swoich treningów, gdyż ich jednostki treningowe są zdecydowanie bardziej wymagające. Przeprowadzone badania nie są jednoznaczne, ale większość z nich wykazuje, że dzięki azotanom organizm jest w stanie wygenerować więcej energii, przy zmniejszonym poborze tlenu.

Dlatego warto zalecić sportowcom picie soku z buraka, gdyż u większości (w większym lub mniejszym stopniu) pozwoli pokonać rywala i stanąć na upragnionym podium.

Serdecznie polecam!

Przepis na buraczane smoothie znajdziesz tu: http://fitmeanseat.pl/eat/buraczane-smoothie

Niebawem również pojawią się nowe "soczki" z burakiem w roli głównej.

 

Informujemy, że nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki cookie.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu oraz zbierania informacji dotyczących odwiedzin na stronie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.

Rozumiem, zamknij

best email marketing powered by FreshMail