4 proste ćwiczenia na rozciągnięcie górnych partii ciała!

4 proste ćwiczenia na rozciągnięcie górnych partii ciała!
Ostatnio pisałam o mobility, czyli jak efektywnie rozciągać swoje ciało. Czas na praktykę. Większość z Was doskonale radzi sobie ze strechingiem ud, łydek, brzucha. Ale coraz częściej dostaję pytania, jakie ćwiczenia wykonywać, by skutecznie rozciągnąć klatkę piersiową, ramiona oraz barki. Postanowiłam, że co jakiś czas będę przygotowywać dla Was gify, dzięki którym z łatwością nauczycie się poprawnie rozciągać. Dziś pora na mobility górnych partii ciała!

Przedstawiam 4 wspaniałe pozycje strechingowe i zapewniam, że po ich wykonaniu poczujecie się lepiej. Pamiętajcie tylko, żeby w jednej pozycji pozostać minimum 30 sekund i powtórzyć z 3 razy :).

1. Rozciąganie ramion w pozycji klęku podpartego

Faza początkowa: klęk podparty nieco szerszy niż normalnie, plecy prosto, brzuch wciągnięty, pupa uniesiona ku górze, obie stopy leżą na macie.

Faza końcowa: Jedną z rąk kierujemy prostopadle do ręki, na której się podpieramy. Staramy się położyć całą kończynę górną na macie, wnętrze dłoni kierujemy ku górze, ale można też zmieniać raz do góry raz do dołu. Pamiętamy, by pupa cału czas była w górze.

2. Pozycja gąsienicy

Faza początkowa: klęk podparty, ręce pod barkami, palce szeroko, brzuch wciągnięty, plecy proste.

Faza końcowa: Głowę staramy się wcisnąć między ramiona, pupa wysoko, miednica wysoko, pępek przyklejony do kręgosłupa.

3. Pozycja psa z głową w dół (down dog)

Faza początkowa: taka sama jak w pozycji gąsienicy.

Faza końcowa: Głowę wciskamy mocno między barki, wzrok kierujemy na pępek, staramy się mieć wyprostowane nogi, a pięty zakorzeniać w ziemi (jeśli nie jesteście wystarczająco rozciągnięci, możeciei ugiąć nogi w kolanach). Miednica i pupa wysoko, palce u dłoni szeroko, a ręce wyprostowane.

4. Rozciąganie barków, pleców i klatki piersiowej w pozycji leżącej

Faza początkowa: ciało ułożone na prosto, ręce szeroko, nogi złączone.

Faza końcowa: Jedną nogą staramy się dotknąć ręki przeciwnej. Natomiast drugą rękę unosimy wysoko, łącząc ze sobą łopatki. Głowę układamy swobodnie na macie.

Mam nadzieję, że zaczniecie praktykować na własnym ciele te pozycje i problemy z górnymi partiami ciała będą coraz mniejsze. Nigdy nie zapominajcie się rozciągać!

Informujemy, że nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki cookie.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu oraz zbierania informacji dotyczących odwiedzin na stronie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.

Rozumiem, zamknij

best email marketing powered by FreshMail