Wyjeżdżasz? Sprawdź, jak być nadal FIT także w podróży!

Wyjeżdżasz? Sprawdź, jak być nadal FIT także w podróży!
Wakacje czas zacząć! Większość z Was planuje w tym okresie wypocząć w gorących klimatach, co wiąże się z podróżą samolotem. Niedawno odbyłam jeden z najdłuższych lotów w swoim życiu (na Bali) i zaczęłam się zastanawiać, co zapakować ze sobą do jedzenia, by było nadal zdrowe, pożywne i nie zepsuło się w trakcie podróży. Stwierdziłam, że także i Wam mogą nasunąć się tego typu pytania, zatem zapraszam do przeczytania artykułu. Myślę, że ułatwi Wam to przygotowania do wakacji :).

Podczas przygotowywania moich posiłków nasunęły mi się następujące pytania:
1. Jak powinno być zapakowane jedzonko, by bezpiecznie przejść odprawę?
2. Jakich produktów unikać?
3. Jak zaoszczędzić pieniądze i nie kupować po odprawie przeokrutnie drogiego jedzenia?
4. Co zrobić, by uniknąć śmieciowego, plastikowego jedzenia w samolocie?

Przede wszystkim należy sprawdzić na stronie danych linii lotniczych, jakie produkty są dozwolone w i jaki sposób powinny być zapakowane, żeby nie usunięto ich Nam z bagażu podręcznego. Podstawą są torebki/woreczki strunowe (na zameczek. Można je kupić w każdym supermarkecie. Mają one różne pojemności, ale uważam, że najpewniejsza będzie średnia lub malutka.
Produkty, jakich nie polecałabym brać to takie, które:
- rozpuszczają/roztapiają się pod wpływem ciepła, np. duże pomidory (po te koktajlowe jeszcze przejdą, gdyż nie mają tak dużo soku i łatwo się je konsumuje)
- brzydko mówiąc, śmierdzą (dajcie żyć pasażerom ),np. śledzie, sery pleśniowe, makrela, kiełbasa
- są uznawane za płynne i mają więcej niż 100 ml, np, zalewy, sosy, galaretki, jogurty, kefiry, zupy (poniżej 100 ml mogą być, ale spakowane w osobny słoiczek)
- wymagają przechowywania w lodówce, np. nabiał

Odpowiedź na pytanie trzecie jest bardzo proste. By nie kupować "syfu" trzeba jeszcze przed wylotem zaplanować, co możemy kupić/zrobić, by móc się bez wyrzutów sumienia zajadać "wycieczkowym" jedzonkiem.

Poniżej podaję listę produktów/pomysłów na zdrowe, łatwe przekąski, odpowiadając tym samym na ostatnie już pytanie :-)
O to moje FIT propozycje:
- orzechy i bakalie, sycą, zajmują mało miejsca i nie trzeba ich w ogóle przygotowywać
- wafle ryżowe/kukurydziane/jaglane mini, małokaloryczne, a zawsze pozbawią "pierwszego głoda"
- chipsy warzywne lub owocowe
- twarde/półtwarde warzywa typu marchewka, papryka, seler naciowy, brokuły, kalafior
- owoce, które nie będą zbyt soczyste (mam tu na myśli takie, którymi się nie pobrudzimy podczas jedzenia) np. jabłko, gruszka, banan,
- w małym pojemniczku możemy wziąć białko serwatkowe, do tego bidon (który bez problemu można wziąć do bagażu podręcznego), odrobina wody i mamy super białkowego shake'a
- kanapki razowe/bezglutenowe/żytnie na zakwasie ze szpinakiem i własnoręcznie zrobioną pastą z cieciorki
- ciastka z masłem orzechowym, płatkami owsianymi i rodzynkami (przepis na blogu w zakładce snacks)
- batony mocy z bananem (również w zakładce snacks)
- jeśli chodzi o napoje to proponuje wziąć kilka listków własnej ulubionej herbaty (wrzątek jest płatny chyba tylko w Polsce :P)

Pamiętajcie, aby każdą z tych rzeczy zapakować z woreczek strunowy. Kupicie go w każdym supermarkecie :).
 

Podróżujcie ostrożnie, dolatujcie szczęśliwie na miejsce, jedzcie zdrowo podczas podróży i cieszcie się wakacjami :-*
 

Informujemy, że nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki cookie.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu oraz zbierania informacji dotyczących odwiedzin na stronie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.

Rozumiem, zamknij

best email marketing powered by FreshMail