WYKORZYSTAJ EFEKT JO-JO I ZAAKCEPTUJ ZJAWISKO CYKLICZNOŚCI!

WYKORZYSTAJ EFEKT JO-JO I ZAAKCEPTUJ ZJAWISKO CYKLICZNOŚCI!
O efekcie jo-jo mówi się dosłownie wszędzie. W gazetach, internecie i telewizji możemy usłyszeć o tym, jak łatwo wrócić do niechcianej wagi, stosując diety o zbyt małej kaloryczności. Mówiąc krótko, efekt jo-jo nie cieszy się dobrą sławą. A gdyby tak to zmienić? Powiem więcej, jeśli to zjawisko jest czymś zupełnie normalnym?

Przestań mieć wyrzuty sumienia, nie walcz ze sobą, nie umawiaj się na wizytę u psychologa tylko dlatego, że raz na jakiś czas zjesz kilka kawałków ciasta, kebab czy pizzę. To zupełnie normalne! I zabrzmię tu paradoksalnie, ale nawet powiedziałabym, że jest to zdrowe!
 Jeśli non stop trzymasz dietę i naprawdę masz silną wolę to nic się nie stanie, jeśli raz na tydzień lub dwa zjesz niezdrowe posiłki. Nasza tarczyca Ci za to podziękuje. Bardzo istotną rzeczą jest dostarczenie tarczycy innych produktów niż spożywasz na co dzień. Inicjuje to procesy hormonalne, dzięki którym łatwiej pozbyć się tkanki tłuszczowej. Między innymi przez usprawnienie przemiany hormonu tarczycy T4 w bardziej aktywną postać T3, a także wzrostu cAMP (cyklicznego adenozyno-3',5'-monofosforanu, którego funkcje to między innymi: aktywacja kinaz białkowych, działających stymulująco na poszczególne białka i enzymy oraz zwiększanie przepuszczalności błon komórkowych)  i GMP (glikomakropeptydów) wykazujący różne aktywności przeciwbakteryjne.

No ale co z tym jo-jo?
To ludzka i normalna sprawa, że raz się je więcej, a raz mniej. Mają na to wpływ hormony (szczególnie u kobiet przed lub w trakcie miesiączkowania), ale także impulsy, które defa-kto można wykorzystać, by osiągnąć wyznaczony cel. Możesz zjeść ciasto pod warunkiem, że zrobisz to w odpowiedniej porze i w odpowiednim czasie.
Światowej klasy kulturyści celowo i cyklicznie modyfikują swoje zapotrzebowanie kaloryczne, by zapobiec wystąpieniu zaburzeń hormonalnych. W jeden dzień przyjmują 4500kcal, w następny 3500kcal i w kolejny 4000kcal itd. Nie spowolnia to ich postępów, a wręcz przyspiesza. I tak samo może byĆ z Tobą!
Efekt jo-jo będzie zjawiskiem złym tylko wtedy, jeśli zaczniesz z nim walczyć, czyli np. postanowisz jeść tylko 1200 kcal, a jesteś osobą szczupłą, trenującą 5 razy w tyg. To przecież nic dziwnego, że długo tak nie wytrzymasz, bo po prostu zabraknie Ci paliwa, by w ogóle funkcjonować, nie wspominając o treningach. No i w końcu nadejdzie ten dzień, że otworzysz lodówkę i dosłownie pochłoniesz z niej wszystko. Takie jo-jo nie jest fajne. Ale zjawisko cykliczności, czyli raz jem więcej raz jem mniej to bardzo dobra rzecz i tego należy się trzymać! Zapomnij wreszcie o równowadze w diecie i zaakceptuj sinusoidalne wahania, czyli zjawisko cykliczności.

To jeden z kluczowych elementów, by pozbyć się niechcianego tłuszczu! Zaufaj mi ;)

Informujemy, że nasz serwis internetowy wykorzystuje pliki cookie.

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu oraz zbierania informacji dotyczących odwiedzin na stronie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.

Rozumiem, zamknij

best email marketing powered by FreshMail